Home Despre noi Staff Contact

Premiile de Excelenta Administratie.ro

Conferinţa Naţională de Management Modern în Administraţie


ADMINISTRATIE PUBLICA CENTRALA
ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA
MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iasi

Data publicarii: Marti, 16 Decembrie 2014 Alte articole din Semnal Editorial
 

A apărut primul volum complex despre activitatea de lobby din România

dinamica_activitatii_lobby.jpgPrima carte din România care abordează dinamica şi specificul activităţii de lobby a fost lansată săptămâna aceasta. Sub semnătura lui Ionuţ Tănase, volumul "Dinamica activității de lobby în România" prezintă într-o manieră deopotrivă ştiinţifică şi pragmatică evoluţia şi perspectivele de dezvoltare în activitatea de reprezentare a intereselor. Autorul este specialist în lobby şi comunicare politică și doctor în ştiinţele comunicării.


Cei care doresc să afle cu ce se ocupă lobbyiştii şi care este menirea lor în democraţie, care şi cât de legitime sunt grupurile de interese, ce deosebeşte lobbyul de traficul de influenţă sau dacă este necesară o lege a lobbyului în România au de acum la dispoziţie volumul "Dinamica activității de lobby în România", apărut la editura Eikon din Cluj-Napoca.

Dincolo de meritul pionieratului în cercetarea complexă a lobbyului, cartea se remarcă prin siguranţa tonului, rigoarea demonstraţiei şi o impresionantă bibliografie de specialitate în domeniul lobbyului şi al comunicării politice. Volumul aduce o solidă contribuţie teoretică, deschizând câmpuri tematice noi şi constituind în acelaşi timp un adevărat manual pentru lobbyiştii şi politicienii români, precum şi o lectură utilă celor ce vor să înţeleagă mecanismele deciziei politice sau stereotipiile vizavi de lumea lobbyiştilor.

"Este o carte necesară pentru cei care vor să practice această activitate relativ nouă în peisajul politic autohton, în mod profesionist şi transparent, dar şi pentru politicienii care încă manifestă reticenţă în raport cu subiectul lobbyului. Activitatea de lobby în România este la finalul etapei de pruncie, căci piața de consultanță numără deja în jur de zece companii specializate în această nişă. Este aşadar loc de creştere şi de profesionalizare în arena persuasiunii politice. Lobbyul corect făcut şi, totodată, asumat este absolut legitim, fiind un element esenţial al democraţiei participative şi bucurându-se, după cum au arătat anchetele sociologice, de o percepţie pozitivă în rândul românilor. Las cititorii să descopere mai multe, inclusiv pe website-ul dedicat lobbyului şi prezentului volum - www.desprelobby.ro", afirmă Ionuț Tănase, autorul volumului.

Lucrarea a primit referințe de excepție din partea a doi dintre autorii europeni experimentaţi şi consacraţi în cercetarea lobbyului - Prof. dr. Rinus van Schendelen şi Lionel Zetter - şi din partea unor lobbyişti care au pus bazele activităţii de lobby în România: Guy Burrow, fondatorul primei firme de lobby din România, şi Laura Florea, preşedintele primei asociaţii a lobbyiştilor români.

"Această carte aduce o contribuţie deosebit de valoroasă la dezvoltarea profesională şi la înţelegerea activităţii de lobby în România şi nu numai. Pentru cei care practică activitatea de lobby în România sau care intenţionează să se lanseze în domeniu, această carte este o lectură obligatorie", declară Lionel Zetter, autorul best-seller-ului "Lobbying, the Art of Political Persuasion". În același timp, Laura Florea, președintele Registrului Român de Lobby şi profesor asociat la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (Universitatea Bucureşti), apreciază că Ionuț Tănase "lansează o provocare comunității de experți în lobby, aceea de a aduce activitatea de lobby la nivelul de artă a persuasiunii politice".

Cartea este disponibilă în librării începând cu data de 18 decembrie.

Despre Ionuț Tănase, autorul volumului "Dinamica activităţii de lobby în România"
Licenţiat în Jurnalism în cadrul Universităţii "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca (şef de promoţie în 2002), Ionuţ Tănase a aprofundat domeniul ştiinţelor politice prin studii de Master la Universitatea din Marne la Vallee, Franţa. În 2003, publică volumul "Comunicare politică şi integrare europeană", fiind la acel moment profesor asociat al Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării din Cluj. În anul 2014, devine Doctor în Ştiinţele Comunicării al Universităţii "Babeş-Bolyai". Ionuţ Tănase activează de peste 10 ani în comunicarea cu autorităţile, coordonând strategii şi campanii de relaţii guvernamentale şi lobby în diverse industrii şi sectoare.

Pentru mai multe informaţii: www.desprelobby.ro

Pentru a contacta autorul: ionut.tanase@gmail.com


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !

Alte articole din Semnal Editorial


 kronemag


Newsletter


Editorial
București - falimentul administraţiei locale
kivu_mircea.jpg
Un editorial de Mircea Kivu, publicat în ziarul "România Liberă" Citeste


Analiza
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. Citeste


Interviu
Luminița Chivu (INCE): "România nu are prea mulți salariați în sectorul public, ci prea puțini în sectorul privat"
chivu_luminita.jpg
Problema României nu este neapărat aceea că sunt prea mulți salariați în sectorul public, ci faptul că sunt prea puțini angajați în sectorul privat și mulți dintre aceștia sunt plătiți cu salariul minim, care este foarte scăzut, a declarat într-un interviu pentru Agerpres, Luminița Chivu, director general al Institutului Național de Cercetări Economice "Costin C. Kirițescu" (INCE), din subordinea Academiei Române. Citeste


Compania saptamanii
Iulian Mangalagiu, BRIKSTON: "Vrem ca şi în 2016 să păstrăm ritmul anilor precedenţi, în care am lansat în medie cinci produse noi pe piaţă"
mangalagiu_iulian.jpg
2016 se anunţă un an foarte important pentru compania Brikston din punct de vedere al extinderii gamei de produse, atât prin completarea paletelor de nuanțe și texturi, dar și prin realizarea unor produse noi, care să ofere calitate superioară la prețuri extrem de competitive. "Ceea ce ne interesează pe noi, la BRIKSTON, în primul rând este calitatea crescută. Investim permanent în tehnologie și punem accent crescut pe inovație. Întotdeauna încercăm să fim în poziția consumatorului atunci când acesta își propune să facă o achiziție de materiale de construcții. Este o alegere pe care nu poți să nu o respecți și să o onorezi", afirmă Iulian Mangalagiu, directorul general al BRIKSTON SA. Citeste


Eveniment
Conferinţa Naţională Urban Concept a reunit la Predeal peste o sută de arhitecți și specialiști din domeniu
urbanconcept_2016_1.jpg
Oameni şi Companii, editorul portalulului EuroUrbanism.ro, a organizat în perioada 17-19 martie, la Predeal, cea de-a XVI-a ediţie a Conferinţei Naţionale Urban Concept- dezvoltare urbană modernă în România. Citeste

agerpres.ro

Semnal Editorial
Raportul anual Administratie.ro 2015 este acum disponibil pentru descărcare gratuită!
Echipa redacţională a portalului Administratie.ro are plăcerea să anunţe finalizarea Raportului anual pe 2015, o sinteză a celor mai importante evenimente, proiecte şi declaraţii de anul trecut în domeniul administrației publice. Raportul Administratie.ro 2015 a apărut ca rezultat al interacțiunii dintre portalul Administratie.ro și cititorii săi, în covârșitoare parte reprezentanți ai instituțiilor publice din România. Citeste

Vizitatori
counter