Home Despre noi Staff Contact

Premiile de Excelenta Administratie.ro

Conferinţa Naţională de Management Modern în Administraţie


ADMINISTRATIE PUBLICA CENTRALA
ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA
MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iasi

Data publicarii: Luni, 28 Februarie 2011 Alte articole din Evenimente
 

Academia de Studii Economice a început etapa de formare a directorilor de unităţi şcolare şi a inspectorilor şcolari pentru descentralizarea învăţământului preuniversitar



În perioada 14-19 februarie 2011 a avut loc la Bucureşti prima etapă a cursurilor de formare pentru cel de-al treilea grup ţintă (format din directori de unităţi de învăţământ şi inspectori şcolari) din cadrul proiectului "Formarea de consilieri şi asistenţi suport pentru implementarea Strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar", contract POSDRU/1/1.1/S/8. Aceste cursuri de formare fac parte din Activitatea "Desfăşurarea cursurilor de formare adresate celor 262 de inspectori şi directori, asistenţi ai viitoarelor birouri de asistenţă judeţene şi ai Biroului Central recrutaţi din 42 de judeţe din ţară".

Derulat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, proiectul "Formarea de consilieri şi asistenţi suport pentru implementarea Strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar" are ca obiectiv principal "îmbunătăţirea managementului şi capacităţii unităţilor de învăţământ de a gestiona schimbările antrenate de procesul de descentralizare la scara naţională".
Proiectul este finanţat din Fondul Social European şi se înscrie în domeniul major de intervenţie 1.1 Acces la educaţie şi formare profesională iniţială de calitate, contribuind în mod direct la realizarea obiectivului general al Programului Operaţional Sectorial de dezvoltare a Resurselor Umane - POS DRU. Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului derulează acest proiect în prezent în parteneriat cu Academia de Studii Economice din Bucureşti, The Red Point şi Agenţia OSC, având ca dată de finalizare 31 octombrie 2011.

În cadrul cursurilor de formare din săptămâna 14-19 februarie 2011, participanţii eligibili au avut prilejul de a dobândi cunoştinţe din domenii precum managementul educaţional, parteneriatul şcoală - comunitate, aplicaţii IT utilizate în managementul şcolar, contabilitate şcolară etc. şi de a-şi forma abilităţi pentru eficientizarea gestionării transformărilor determinate în cadrul şcolar de descentralizarea învăţământului preuniversitar.




Cursurile de formare desfăşurate în prima săptămână fac parte dintr-o amplă etapă de formare care se desfăşoară în perioada 7 februarie - 31 martie 2011 sub îndrumarea coordonatorilor de centru din cadrul Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic, Academia de Studii Economice din Bucureşti. Etapa de formare a directorilor de şcoli şi a inspectorilor şcolari în vederea implementării strategiei de descentralizare cuprinde cursuri de formare pentru două serii din acest grup ţintă eligibil, derulate simultan în fiecare dintre cele 5 centre ale programului de formare: Bucureşti, Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Constanţa.

Fiecare dintre cele 5 centre de formare cuprinde mai multe judeţe din zona geografică respectivă. Centrul din Bucureşti are arondate judeţele Ilfov, Teleorman, Braşov, Prahova, Dâmboviţa, Argeş, Olt, Vâlcea, Giurgiu şi include şi Municipiul Bucureşti. Centrul din Iaşi cuprinde judeţele Iaşi, Bacău, Botoşani, Suceava, Neamţ, Vaslui, Vrancea, Galaţi, cel din Cluj - Satu Mare, Maramureş, Bistriţa Năsăud, Sălaj, Mureş, Alba, Sibiu, Covasna, Hunedoara şi Cluj. Judeţele Timiş, Arad, Bihor, Hunedoara, Dolj, Caraş Severin, Mehedinţi, Gorj sunt incluse în Centrul Timişoara, iar Constanţa, Călăraşi, Tulcea, Buzău, Ialomiţa, Brăila în Centrul din Constanţa.

Beneficiarii acestor cursuri de formare sunt directori de unităţi de învăţământ şi inspectori şcolari, factori cu putere de decizie în contextul descentralizării învătământului preuniversitar. În întreaga etapă de formare vor participa peste 262 de cursanţi, dintre care 126 de inspectori din cadrul Inspectoratelor Şcolare Judeţene, 126 de directori de unităţi şcolare din învăţământul preuniversitar şi 10 inspectori din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Principalele module care vor fi studiate şi aprofundate în cadrul acestor cursuri de formare sunt Managementul organizaţiei şcolare în contextul descentralizării sistemului educaţional - 16 ore, Proiecte pentru dezvoltarea comunitară - 16 ore, Managementul resurselor financiare în organizaţia şcolară - 16 ore, Contabilitate pentru directori de şcoală şi inspectori şcolari - 16 ore, Aplicaţii IT în managementul şcolar - 32 ore, Elemente de economie socială - 12 ore şi Antreprenoriat - 12 ore. Evaluarea cursanţilor se va realiza de-a lungul a 8 ore, iar în funcţie de rezultate cursanţii vor primi un număr de 25 de credite transferabile. Cursurile pentru fiecare serie vor dura 3 săptămâni şi vor cuprinde 136 de ore de formare şi 8 ore de evaluare - în total 144 de ore în sistem faţă în faţă şi online.

După încheierea cursurilor de formare, vor fi selectate din grupul ţintă din fiecare judeţ câte două-trei persoane care vor deveni asistenţi suport pentru implementarea strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar. Asistenţii suport selectaţi formaţi vor fi persoane resursă la nivelul comunităţii lor, capabile să gestioneze schimbările antrenate de descentralizarea sistemului de învăţământ preuniversitar. Ei vor avea responsabilitatea de a acorda consultanţă în ceea ce priveşte descentralizarea în cadrul birourilor de asistenţă care vor înfiinţate la finalul proiectului la nivel central şi judeţean.

Pentru grupul 3 de beneficiari, această etapă de formare reprezintă un important pas în acumularea de informaţii din domeniul managementului educaţional şi în identificarea de oportunităţi şi iniţiative în sprijinul şcolilor pe care le conduc. Cursurile de formare aduc o altă abordare a managementului organizaţiei şcolare din perspectiva descentralizării şi abilitează cursanţii în subdomenii ale managementului educaţional, abordând teme extrem de actuale cu aplicabilitate atât în managementul unei unităţi de învăţământ, cât şi în managementul clasei, al relaţiilor interpersonale, al proiectelor şi programelor educaţionale.




"Aceste cursuri reprezintă o reală oportunitate de instruire şi formare într-un mediu educaţional nou, cum este cel al descentralizării, prin studiul interactiv al unor module extrem de utile pentru un director de şcoală. Dezbaterea unor teme ca managementul şcolar actual, relaţia Şcoală - Comunitate, managementul finanţelor în cadrul unei unităţi de învăţământ în acest context economic, schimbul de opinii şi de informaţii şi prezentarea bunelor practici cred că vor fi cele mai mari câştiguri dobândite în urma acestor cursuri", a afirmat unul dintre directorii de şcoală prezenţi săptămâna trecută la cursurile de formare de asistenţi suport.

Pentru seria I, cursurile de formare şi instruire în domeniul descentralizării învăţământului preuniversitar vor continua în săptămânile 7-12 martie şi 21-26 martie, iar pentru seria a II-a - în perioada 14-19 martie şi 26-31 martie 2011.



Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !

Alte articole din Evenimente




Newsletter


Editorial
București - falimentul administraţiei locale
kivu_mircea.jpg
Un editorial de Mircea Kivu, publicat în ziarul "România Liberă" Citeste


Analiza
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. Citeste


Interviu
Luminița Chivu (INCE): "România nu are prea mulți salariați în sectorul public, ci prea puțini în sectorul privat"
chivu_luminita.jpg
Problema României nu este neapărat aceea că sunt prea mulți salariați în sectorul public, ci faptul că sunt prea puțini angajați în sectorul privat și mulți dintre aceștia sunt plătiți cu salariul minim, care este foarte scăzut, a declarat într-un interviu pentru Agerpres, Luminița Chivu, director general al Institutului Național de Cercetări Economice "Costin C. Kirițescu" (INCE), din subordinea Academiei Române. Citeste


Compania saptamanii
Iulian Mangalagiu, BRIKSTON: "Vrem ca şi în 2016 să păstrăm ritmul anilor precedenţi, în care am lansat în medie cinci produse noi pe piaţă"
mangalagiu_iulian.jpg
2016 se anunţă un an foarte important pentru compania Brikston din punct de vedere al extinderii gamei de produse, atât prin completarea paletelor de nuanțe și texturi, dar și prin realizarea unor produse noi, care să ofere calitate superioară la prețuri extrem de competitive. "Ceea ce ne interesează pe noi, la BRIKSTON, în primul rând este calitatea crescută. Investim permanent în tehnologie și punem accent crescut pe inovație. Întotdeauna încercăm să fim în poziția consumatorului atunci când acesta își propune să facă o achiziție de materiale de construcții. Este o alegere pe care nu poți să nu o respecți și să o onorezi", afirmă Iulian Mangalagiu, directorul general al BRIKSTON SA. Citeste


Eveniment
Conferinţa Naţională Urban Concept a reunit la Predeal peste o sută de arhitecți și specialiști din domeniu
urbanconcept_2016_1.jpg
Oameni şi Companii, editorul portalulului EuroUrbanism.ro, a organizat în perioada 17-19 martie, la Predeal, cea de-a XVI-a ediţie a Conferinţei Naţionale Urban Concept- dezvoltare urbană modernă în România. Citeste

agerpres.ro

Semnal Editorial
Raportul anual Administratie.ro 2015 este acum disponibil pentru descărcare gratuită!
Echipa redacţională a portalului Administratie.ro are plăcerea să anunţe finalizarea Raportului anual pe 2015, o sinteză a celor mai importante evenimente, proiecte şi declaraţii de anul trecut în domeniul administrației publice. Raportul Administratie.ro 2015 a apărut ca rezultat al interacțiunii dintre portalul Administratie.ro și cititorii săi, în covârșitoare parte reprezentanți ai instituțiilor publice din România. Citeste

Vizitatori
counter