“Ambiţioase, dar realiste, obiectivele noastre au la bază puterea de muncă si dorinţa de a reuşi a echipei Ascendi”

velea_alida.jpgAfirmă Alida Velea, Director General ASCENDI, într-un interviu
acordat în exclusivitate Portalului Naţional de Administraţie Publică,
www.Administratie.ro.

Domnia sa vorbeşte totodată despre produsele şi serviciile marca
Ascendi, precum şi despre obiectivele pe termen scurt şi mediu ale companiei
pe care o conduce.

– Doamnă Alida Velea, ASCENDI se află la momentul actual
printre cele mai importante companii pe piaţa tichetelor valorice din
România, deşi s-a înfiinţat de relativ puţin timp. Spuneţi-ne câteva cuvinte
despre evoluţia ASCENDI.

– Da, evoluţia companiei Ascendi a fost una “provocatoare”, spunem noi.
Am intrat pe o piaţă matură, oligopolică, dominată la propriu de trei
companii mari. A fost mai greu decât prevăzusem dar atunci când reuşeşti
ceva după un efort considerabil, satisfacţia e mult mai mare. Am avut şi
zile foarte bune, când toţi cei abordaţi erau deschişi şi doreau să ne
acorde o şansă dar am avut şi zile mai puţin bune, cand ni se inchideau
toate uşile în faţă şi nu înţelegeam de ce.

Cert este că ne-am dorit mult ca afacerea să meargă şi am reuşit. În
prezent avem o echipă de oameni devotaţi si cu un caracter deosebit. Sunt
oameni pe care te poţi baza la orice ora din zi şi din noapte, oameni pentru
care conceptul de angajat este depăşit, oameni pentru care contractul
psihologic primează. Ei reprezintă, de fapt, ceea ce este Ascendi, astăzi.

– Când vorbim de tichete valorice, toată lumea se gândeşte la
tichetele de masă. Ce alte servicii le oferiţi clienţilor dumneavoastră?

– În prezent, oferim clienţilor noştri toate tipurile de tichete pentru
care există un mediu legislativ: tichetele de masă, cele mai cunoscute la
noi în ţară şi care reprezintă aproape 90% din cifra de afaceri a unui
emitent , tichetele cadou care încep sa gasească un mediu prielnic pentru
dezvoltare, tichetele de creşă, mai puţin dezvoltate la noi în ţară şi
tichetele de vacanţă.

Lansarea acestora din urmă a fost una salutară şi care s-a dorit a fi
cel puţin la nivelul tichetelor de masă. Personal nu am renunţat la a crede
în dezvoltarea acestui produs doar că în prezent, mediul economic, afectat
de criză, nu poate constitui un suport pentru el.

Un alt tip de voucher pe care îl avem în portofololiul nostru de produse
este tichetul social. El se adresează atât societăţilor comerciale ce
derulează programe de responsabilitate socială cât şi organizaţiilor
non-profit. Toate tichetele valorice emise de societatea noastră poartă
marca Ascedi, marcă înregistrată OSIM.

– ASCENDI Fidelitas este un concept destul de nou pentru România,
dar foarte interesant. Ce feed-back aveţi de la clienţii care au optat
pentru acest tip de serviciu?

– Ascendi Fidelitas este, aşa cum bine ati remarcat si dumneavoastra, un
concept nou pentru România. Cunosc Ascendi Fidelitas atât în calitate de
client (am avut ocazia să-l testez) cât şi în calitate de vânzător.

Clienţii care optează pentru acest produs sunt companii care au ca
obiectiv imediat creşterea vânzărilor sau motivarea unei echipei (în
special, echipe de vânzări). Totul este interactiv şi, de regulă, lucrurile
ies chiar mai bine decât am estimat noi. În prezent suntem în discuţii
avansate pe un proiect de fidelizare a distribuitorilor unui brand
recunoscut de băuturi răcoritoare. Suntem optimişti şi analizăm împreună
strategia de abordare cea mai eficientă.

– Câţi clienţi se află în portofoliul ASCENDI la acest moment?
Care sunt principalii colaboratori ai companiei?

– În prezent avem peste 2 000 de companii client, peste 150 000
utilizatori de tichete la nivel naţional şi în jur de 35 000 de parteneri
afiliaţi (unităţi unde se pot utiliza, ca mijloc de plată, tichetele emise
de societatea noastră). Particularitatea noastră sau ceea ce ne-a creat
avantajul competitiv într-o astfel de piaţă, a constat în faptul că fiecare
partener, pentru noi, este unul special.

În ceea ce priveşte reţeaua de magazine afiliate avem contracte
încheiate cu toate reţelele de hypermarket-uri şi supermarket-uri,
reprezentantele unor brand-uri renumite (pentru tichetul cadou) dar şi
magazine mici care îndeplinesc condiţiile legale pentru primirea tichetelor.
Pentru tichetele de vacanţă colaborăm atât cu agenţii de turism de marcă, de
la noi din ţară, cât şi cu hoteluri şi pensiuni. Şi aici avem în lucru un
proiect cu o binecunoscută agenţie de turism din ţară, ceva exclusivist,
special creat pentru clienţii Ascendi.

Portofoliul nostru de clienţi conţine nume mari şi mai puţin mari. Este
constituit din clienţi corporativi şi IMM-uri, companii de stat şi
particulare, instituţii publice şi organizaţii non-profit. Cred că
posibilitatea de a creşte numărul clienţilor într-un astfel de mediu
economic, s-a datorat flexibilităţii şi adaptabilităţii noastre de a crea
oferte diferenţiate.

– Ce planuri aveţi pentru următoarea perioadă de timp? Care sunt
obiectivele ASCENDI pentru cea de-a doua jumătate a acestui an?

– În acest moment noi am ajuns într-un punct de echilibru atât din punct
de vedere financiar cât şi din punct de vedere al portofoliului de clienţi.
Deşi mediul legislativ este unul puţin schimbat, pentru următoarea jumătate
a anului obiectivul nostru este unul de creştere. Avem în vedere, pe de o
parte creşterea echipei de vânzări cât şi creşterea cifrei de afaceri
respectiv, a numărului de clienţi dar şi creşterea numărului de produse per
client (cross-selling şi up-selling).

Ambiţioase, dar realiste, obiectivele noastre au la bază puterea de
muncă si dorinţa de a reuşi a echipei Ascendi.